Monday 8 August 2016

JR PASS NATIONWIDE SANGAT BERBALOI DI JEPUN


Apabila aku berada di Jepun...aku tak perlu beratur...tukar duit syiling dan sebagainya..kerana Jr Rail ni melalui semua laluan utama serta Osaka dan Tokyo sepanjang 7 hari aku disana...INFACT aku ulang alik naik shinkansen selama 7 hari dari osaka ke tokyo..selama 3 jam setiap hari dengan tenang dan selesa...kiranya mmg merasa habislah naik shinkansen kat sana...

Tiket kecik kansai thru pass tu plak aku guna masa aku kat osaka sebab aku duduk di kawasan perumahan..so aku kena tukar train sekali atau dua untuk sampai ke destinasi atau laluan utama...ibarat kau dari LRT Cempaka nak tukar train kat Chan Sow Lin...nak ke pergi sogo turun Station BANDARAYA kan...lebih kurang caranya...yang penting jangan takut dan jangan panic...mereka yang di station sentiasa membantu korang sedaya upaya walaupun cakap seperti ayam dan itik...senang citer sebelum korang nak ke jepun...print gambar atau nama tempat tersebut...diaorang boleh lead korang silap hari bulan dorang tak paham...dorang naik train tu dengan korang sampai ke destinasi yang korang nak...

1 comment:

  1. Assalammualaikum, nak tanya sikit..hehe. Camne ye nak tau stesen mana2 yg kita kena berhenti utk ke satu2 destinasi dalam bandar di Jepun tu masa buat itenarary? ada link mana2 tak utk dirujuk?
    Terima kasih.. :)

    leh balas kat emel akak alonajalil@gmail.com

    ReplyDelete